بررسی تاریخچه فروشگاههای اینترنتی
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

به طراحی سایت و اپلیکیشن فروشگاهی و همچنین خرید آنلاین یک نوع تجارت الکترونیک گفته می‌شود. که به کاربران اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم از یک مرورگر وب خریداری کنند. افراد می‌توانند محصولات مورد علاقه خود را از طریق این وب سایت و اپلیکیشن ها به صورت مستقیم جستجو کرده و از میان محصولات یکی را به دلخواه برگزینید. از این رو در این مقاله قصد داریم در رابطه با چالش‌های فروشگاه اینترنتی مطالب و نکات مفیدی را برایتان ارائه دهیم. خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
مقدمه

اولین فروشگاه الکترونیکی در فضای مجازی وب در سال ۱۹۹۱ توسط یک تیم برنرزلی راه اندازی گردید. همچنین در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار اولین فروشگاه اینترنتی در دنیا توسط شرکت پیتزاهات شروع به کار کرد و در همان سال شرکت اینتر شاپ نیز پا به عرضه فروش اینترنتی گذاشت.فروشگاه ای بی
سایت ای بی به عنوان یکی از موفق‌ترین فروشگاه ها در زمینه کسب و کار اینترنتی در جهان تا سال ۲۰۲۰ مطرح است. این فروشگاه در سال ۱۹۹۶ شروع به فعالیت کرد. این فروشگاه تقریباً تمام کالاهای موجود را به صورت اینترنتی برای اکثر کشورها ارائه می‌کرد. از قابلیتهای بسیار مهمی که این فروشگاه به کاربران خود داده بود قابلیت فروش کالاهای دست دوم در نظر گرفته می‌شد. به این صورت که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌ساخت.
فروشگاه آمازون

در سال ۲۰۲۰ فروشگاه اینترنتی آمازون مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داد. این فروشگاه فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ در حوزه کتاب‌های الکترونیکی آغاز کرد. البته امروزه کالاهای مختلف و متنوعی را نیز عرضه می‌کند. این فروشگاه امروزه به عنوان یکی از شرکت‌های خرده فروشی بسیار بزرگ و مطرح در نظر گرفته می‌شود. زمانی که یک فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه ساز آنلاین به قصد خریداری کسب و کار از کسب و کارهای دیگر راه اندازی می‌شود، در واقع فرآیند تجارت آنلاین به وجود می‌آید. فروشگاه اینترنتی به مشتریان اجازه می‌دهد تا فهرست محصولات و خدمات شرکت را مرور کنند. همچنین عکس‌ها و تصاویر مربوط به محصولات را مشاهده کرده و اطلاعات مربوط به آن را دریافت نماید.
در نظر داشته باشید که مشتری آنلاین برای خرید باید به یک سرویس پرداخت معتبر دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال باید از سرویس PayPal بهره مند شود.

تاریخچه فروشگاه اینترنتی
فروشگاه دیجی کالا

دیجی کالا نیز به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی در نظر گرفته می‌شود. که در سال ۱۳۸۵ و با رویکرد نقد و بررسی دو محصول دوربین عکاسی و موبایل به وجود آمد. پس از مدتی آیتم مقایسه لپ‌تاپ‌ها را نیز به امکانات خود افزود. سپس در کنار نقد و بررسی به عرضه محدود محصولات دیجیتالی پرداخت. دیجی کالا بیشترین مخاطبان خود را از ارائه نقد و بررسی محصولات دیجیتال به دست آورده است.در آن زمان دیجی کالا به عنوان یک سایت تخصصی در حوزه محصولات دیجیتالی فعالیت می‌کرد. پس از یک چرخش ناگهانی در دی ماه سال ۱۳۹۲ فروش محصولات آرایشی و بهداشتی پزشکی و… را نیز محصولات خود اضافه کرد. در حال حاضر فروشگاه دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران در نظر گرفته می‌شود که در حوزه بازاریابی اینترنتی مشغول به فعالیت است.
به گفته مدیران این فروشگاه تعداد زیادی از مشتریان آن، به شهرستان‌ها اختصاص دارند. دلیل خرید آنها از این فروشگاه اینترنتی می‌تواند عدم دسترسی آنها به بازارهای پایتخت باشد.
رشد خریداران آنلاین از فروشگاه سازها

آمار و تحقیقات نشان دادند که درآمد حاصل از فروشگاه‌های آنلاین به میزان چشمگیری افزایش یافته است. متخصصان انواع مختلفی از خرید انلاین را شناسایی کردند و آن را به چهار دسته کلی تقسیم بندی کردند. این چهار دسته عبارتند از: خریداران مناسب، جستجوگرهای تنوع، خریداران متعادل و خریداران فروشگاه محور. آن‌ها روی انگیزه خرید تمرکز بسیار زیادی کرده و متوجه شدند که انواع محصولات موجود و راحتی درک شده از تجربه خرید آنلاین، عامل بسیار مهمی در ایجاد انگیزش برای خرید در مخاطبان بوده است.

نیازهای مصرف کننده و انتظارات از فروشگاه ساز

خرده‌فروشان آنلاین باید سرعت وبسایت را به میزان مناسبی بهبود بخشند. همچنین آن‌ها باید امنیت کافی برای مشتریان و مخاطبان خود را تضمین کند. چرا این نگرانی‌ها معمولاً بر تصمیمات دو سوم مصرف کنندگان تأثیر گذار می‌باشد.یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای اینکه بدانیم آیا مشتری به فروشگاه اینترنتی وب سایت شما باز می‌گردد یا خیر سهولت استفاده و وجود ویژگی‌های کاربرپسند می‌باشد. شما می‌توانید از روش‌های مختلف ارزیابی مانند ارزیابی اکتشافی، پیاده سازی شناختی و تست کاربر برای پیدا کردن مشکلات و بهبود یک وبسایت کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هر کدام از این تکنیک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و بر جنبه‌های مختلف تجربه کاربرد تاکید می‌کنند.
سهم بازار از طریق فروشگاه‌های اینترنتی

روش افزایش محبوبیت خرید آنلاین به کاهش فروش خرده فروشان و کاهش سود در کسب و کارهای غیر آنلاین شده است. برای کشورهای در حال توسعه و خانوارهای کم درآمد در کشورهای پیشرفته، قبول و پذیرش تجارت الکترونیک امری بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.ممنون از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید و مطالب برایتان مفید واقع شده باشند.





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: